Atmestos nuotraukos (rejected images) pradžioje ilgam sugadina nuotaiką ir atmuša norą kelti į fotobankus savo darbus. Juolab, kad ir atmetimo priežastys dažnai būna nelogiškos. Nereikia to priimti asmeniškai. Priimantys inspektoriai irgi žmonės ir kaip visi žmonės kartais būna blogai nusiteikę ar šiaip turi bjaurų charakterį. O čia dar reikia peržiūrėti šimtus ar tūkstančius dažnai labai panašių ir nuobodžių nuotraukų. Neapsikentę inspektoriai ima jas atmetinėti motyvuodami standartinėmis, jau paruoštomis priežastimis. Kaip pavyzdį panagrinėsiu Shutterstock’o naudojamas standartinius įkeliamų nuotraukų atmetimo argumentus. Kitų stokų motyvai tokie patys tik formuluotės šiek tiek skiriasi.

Poor lighting – teoriškai prastas apšvietimas ar neteisingas baltos spalvos balansas. Praktiškai gi tos pačios sesijos, vos besiskiriančios fotografavimo kampu nuotraukos gali būti priimtos ar atmestos. Nepykite. Tiesiog kitą kartą minimaliai paretušavę ar pakadravę pabandykite įkelti dar kartą. Paprastai atmestos nuotraukos praeina be vargo

Focus – objektas neryškus arba ryškus ne ten kur reikia. Anksčiau visos mažo ryškumo zonos nuotraukos buvo atmetamos dėl šios priežasties. Kas gi ten tiksliai žino, kur gi ta vieta kur reika. Dar gausiu velnių, kad priėmiau neryškią nuotrauką, atmesiu ir bus ramu, galvodavo atsargus inspektorius. Dabar tokios nuotraukos praeina lengviau, nors visko pasitaiko.

Noise – triukšmai. Nors ir pasitaiko bandymų pasinaudoti šia priežastimi šiaip sau dėl smagumo, vis tik dažniausiai inspektoriai pataiko. Atmestos nuotraukos dėl triukšmo vargiai ar praeis antrą kartą. Galit dar ir baną gauti. Geriau užmiršti.

Trademark – kažkur palikote logotipą ar prekės ženklą. Kartais galite net neįtarti kad tai logotipas ar prekės ženklas. Pvz. vieniša raidė, ar atpažįstamos poloskės ant kedų ar treningų, automobilio markė atpažįstama iš silueto. Paskutiniu metu dėl šios priežasties ėmė atmetinėti batų nuotraukas. O gal tai kokio mandro dizainerio modelis? Gali būt bėda.

Limited Commercial Value – jums nori pasakyti, kad įkėlėt kažkokią nesąmonę, kurios niekas nepirks arba tokio šlamšto pas mus ir taip pilni sandėliai. Kačiukai, šuniukai, gelytės turi būti tikrai originaliai pateikti, kad praeitų. Nors neadekvatus inspektorius taip gali išbrokuoti bet ką. Juokingiausiai, kai dėl šios priežasties atmestos  ir vėliau per visokius gudrumus įkeltos nuotraukos tampa topinėmis, perkamiausiomis, populiariausiomis ir t.t ir pan. Tad inspektoriaus nuomonė šiuo atveju beveik nieko nereiškia. Geriau pasikliaukite intuicija, o vėliau ir patirtimi.

Similar submissions – panašūs įkėlimai arba kitaip similiarai. Labiausiai panašių nuotraukų nemėgsta Dreamstime. Kiti fotobankai yra tolerantiškesni. Čia galimas vienas variantas, kuris beje nepraeina Dreamstime, reikia išskaidyti vienos sesijos nuotraukas ir kelti per kelis kartus, po šiokios tokios pertraukos. Shutterstock’ui praeis, o va jau minėtas svajoklis, patikrins jūsų portfelį ir vis tiek atmes. Paaiškins, kad jūsų nuotraukos konkuruos viena su kita ir dėl to bus labai blogai.

Keywords – prirašėte raktažodžių kurie visiškai nensusiję su keliamu vaizdu. Gan retai pasitaikanti priežastis. Anksčiau inspektoriai mėgdavo skaityti, dabar nelabai. Beje, kažkada Fotolia mokėdavo autoriams skundikams, kurie rasdavo nesusijusius su vaizdu raktažodžius svetimose nuotraukose. Dabar tokios praktikos lyg ir atsisakė, tik tai nereiškia kad prie pomidoro nuotraukos galite prirašyti tokių žodžių kaip nude, sex ar panašiai. Vėliau ar anksčiau tokie dalykai baigiasi nelabai gerai.

Tikriausiai yra ir kitokių paruoštukų, lengvinančių inspektorių darbą, bet kol kas man jų nepasitaikė aptikti.