Pernai gruodžio mėnesį rašiau apie adobe pirkinį Fotolia fotobanką. Neskaitant pasikeitusio Fotolia dizaino, bent jau aš, iki šiol nepajutau to žingsnio pasekmių. Beje dizainą pakeitė ir Depositphotos, ir Dreamstime, kažkokių nežymių naujovių įvedė ir 123RF. Žodžiu, ta pati panelė, tik kita suknelė (autorius sąmoningai pavartojo šį išsireiškimą, nors jam puikiai žinomas ir kitas).

Ir štai birželio 16d. adobas iškilmingai pasiskelbė paleidžiantis mikrostokinį fotobanką Adobe Stock.  Aišku, tai tiesiog dar vienas langelis Fotolia paveiksliukų pardavimui, be to, kaip ir buvo žadėta integruotas į Creative Cloud, o dabar dar ir tiesiogiai sujungtas su visa Adobe softų gimine (Photoshop, Illustrator, Indesign ir dar ką jie ten turi). Fotolia lieka kaip buvus atskiru fotobanku su savo Dollar Photo Club (DPC), kurio Adobe sakosi neuždarantis, bet toliau nereklamuos ir nevystys. Žodžiu laukia, kol anas pasimirs savo mirtimi. Adobe Stock taipogi veikia ir kaip atskiras stokas. Taigi fotolia paveiksliukus galima pirkti kur tik nori, kaip nori ir kada nori. Tuo geros žinios nesibaigia. Išmokos autoriams (visiems) keliamos iki 33%, o fotolia reitingų skaičiavime vienas abonementinis pirkimas prilyginamas vienam kreditiniam pirkimui (buvo 4:1), įskaitant jau ir surinktus taškus. Žodžiu, daug kas nelauktai netikėtai pasigerino savo reitingus.

Nuotrauką kurią labai pigiai teikėsi nupirkti kažkoks sumanus dizaineris, pasinaudojęs Adobe Stock paslaugomis

Nuotrauką kurią labai pigiai teikėsi nupirkti kažkoks sumanus dizaineris, pasinaudojęs Adobe Stock paslaugomis

Viskas būtų labai gerai, jei ne tai, ką DIYPhotography.net pavadino antausiu kūrybingiems profesionalams (taip taip, tokie jau mes). Pirmiausia perkant per Adobe Stock nėra jokių išplėstinių licenzijų, todėl didžiausia išmoka už nuotrauką, kurios gali tikėtis fotografas yra 3,3 kredito (kas yra 3,3 $ arba 3,3 €), nors ir yra garantuojamas minimumas, priklausantis nuo fotolia autoriaus reitingo. Vienu žodžiu, stokinės nuotraukos toliau pinga. Gerai pirkėjams, blogai pardavėjams. Visi suglaudę ausis laukia kaip į tai reaguos  shutterstock’as, kurio akcijų kaina po Adobe Stock paskelbimo krito 5.2%. Po to šiek tiek pakilo ir vėl krito.

Atskirų pardavimų per Adbe Stock atsekti negalima, bet sprendžiant pagal kainas, per Adobe Stock kol kas pardaviau tik vieną paveiksliuką, kuris šiaip gerai perkamas ir Shutterstock’e. Gi dėl išplėstinių licenzijų trūkumo Adobe Stock net nežinau ar reikia labai skųstis. Fotolia fotobanke man tik vieną kartą pavyko ją gauti. O kadangi mano vaizdai nėra kažkuo super unikalūs ir baisiai vertingi tai kažin ar pirkėjai bėgioja po visą internetą ieškodami, kur čia pigiau gauti būtent mano nuotrauką. Vis tik paskutiniu metu bendras pirkimas Fotolia šiek tiek sumažėjęs, bet tai gali būti susiję ir su atėjusia vasara. Ne darbai gi galvoje…